‘’İLÂHİİİİ’’ ADALET!

                                                                 
Madeni para.
Maddi anlamda pek iş görmez, ama işe yaramaz bir şey olduğunu söylemek, ona yapılmış bir haksızlıktır. Bir kere nettir; ya yazıdır ya tura. Ya kazandırır ya kaybettirir. Dürüsttür de, öyle kazandırırmış gibi yapıp bir anda kaybettirmez. Bakınız, bir bozuk para kadar olamadı şu insanoğlu!
Ne içi birdir ne dışı. Ne tam iyidir ne tam kötü. Ne sevdirir ne nefret ettirir. Ne gelmeyi bilir ne gitmeyi bilir.
Bir yarım kalmışlık, asla bir bütün olamamışlık. Hep bir mışmışlık hep bir mişmişlik…
Çözüm odaklı bir şeyler arıyorum, bir türlü bulamıyorum. Tuttuğum yerlerden kırılıyor dallar. Ama suç benim mi ?
Değil tabi, onların. Suç dalların. Söylemiyorlar, bileyim. Göstermiyorlar, göreyim. Hayatları üç maymun; görmedim, duymadım, bilmiyorum.
Yalnız son madde konusunda pek emin değilim sanırım. Çünkü onlar her şeyi bilir. Hem de her şeyin en iyisini bilir. Bilmemeleri gibi bir seçenek henüz daha varolmamıştır. Hoş, öyle bir seçenek varolduysa da inkâr ederler. Bir şeyi inkâr etmek en büyük meziyetleridir zaten.
‘’İtiraz ediyorum Hâkim Bey! Bir şeyleri bilmediğimi iddia eden herkese itiraz ediyorum!’’
Tabi Hâkim Bey’in takdiri ama ben olsam, bu gereksiz itirazları kati surette reddederdim! Hatta itiraz sahibini tutar yaka paça salondan dışarı atardım. Mümkünse o salonda böyle insanlar bırakmazdım. Gerçi koca salon, hepsini dışarı atmak çok zor. Önemli olan aynı salonda (mümkün olduğunca uzak) onlarla yaşayabilmek. Yoksa nereden bilecekler aslında o kadar çok şey bilmediklerini? Bir şey bilmediklerini bilmeye hakları yok mu? Bilmediklerini öğrenmeye hakları yok mu ? Egolarından arınabileceklerini fark etmeye hakları yok mu? Kendilerinden başkalarının da yaşadığını, kendilerinden başkalarının da başarabildiğini öğrenmeye hakları yok mu? Kendilerinden başkalarını da sevebileceklerini öğrenmeye hakları yok mu ? Gerçekten bilmeye hakları yok mu ?
Bu insanlara adalet gerek Hâkim Bey!

Öyleyse affınıza sığınarak soruyorum:


YAZI MI TURA MI? 

Yorumlar

Popüler Yayınlar